Stretching – korzyści z rozciągania

0
1498
stretching

Systematyczna aktywność fizyczna jest bardzo istotna, ponieważ to właśnie dzięki niej w dużej mierze istnieje możliwość utrzymania ciała w dobrej kondycji. Tym samym nasz umysł znacznie lepiej pracuje, a my także czujemy się doskonale. Jednak jaki trening wybrać, dzięki któremu będziemy mogli nie tylko rozciągnąć swoje mięśnie, ale także je wzmocnić, a przy okazji odstresować się podczas ćwiczeń?

Stretching doskonałym rozwiązaniem

Doskonałym sposobem na rozgrzewkę, jak również rozciągnięcie mięśni czy też odstresowanie się po ciężkim dniu jest z pewnością stretching. Coraz więcej osób decyduje się na takie ćwiczenia, ponieważ zalecane są one osobom w praktycznie każdym wieku. Dzięki takim ćwiczeniom wykonywanym nawet kilkanaście minut dziennie, możemy poczuć się znacznie lepiej.

Warto wiedzieć, że stretching jest metodą ćwiczeń polegającą na rozciąganiu przez około 10 do 15 sekund i kolejno rozluźnianiu mięśni, przeważnie od 2 do 5 sekund. Takie ćwiczenia stretchingowe mogą dzielić się na trzy główne rodzaje do których zaliczamy:
– krążenie stawów,
– statyczne rozciąganie wszystkich mięśni podczas spoczynku,
– dynamiczne rozciąganie wszystkich mięśni w ruchu.

Zobacz również: Dlaczego warto zacząć biegać

Co warto wiedzieć przed treningiem?

Zanim na dobre rozpocznie się trening wspomnianego stretchingu, powinniśmy odpowiednio się rozgrzać. Prawidłowa rozgrzewka to przede wszystkim dobry sposób na uniknięcie wielu poważnych kontuzji. Bezpośrednio przed stretchingiem warto pobiegać, jak również zrobić kilka przysiadów czy też podskoków. Zdecydowanie w tym przypadku wystarczy jedynie 10 minut. To z pewnością doskonale przygotuje nasze mięśnie na duży wysiłek.

Takie ćwiczenia rozciągające należy wykonywać przede wszystkim bardzo dokładnie, jak również powoli. Powinniśmy unikać gwałtownych i zdecydowanych, szarpanych ruchów. Niestety takie zachowania mogą przynieść znacznie więcej szkód niż pożytku dla nas podczas treningu. Nie powinniśmy zapominać o tym, iż podczas takich ćwiczeń bardzo ważne jest odpowiednie utrzymanie napięcia mięśni. Tylko dzięki temu każde ćwiczenie pozytywnie wpłynie na naszą sylwetkę, a my będziemy mogli bardzo szybko zauważyć pierwsze rezultaty naszego wysiłku. Taki wysiłek fizyczny także nie powinien nam sprawiać bólu, o czym warto pamiętać podczas wykonywania wielu zadań.

Zobacz również: Trening dla początkujących – najczęściej popełniane błędy.

Stretching zbawienny dla naszego ciała

Zdecydowanie odpowiednio przeprowadzone rozciąganie może mieć zbawienny wpływ na nasze ciało. To właśnie dzięki niemu mięśnie nie będą zastane, a dodatkowo nie będziemy mieć bolesnych przykurczy, które mogą się pojawić w szczególności, jeżeli na co dzień mamy pracę siedzącą. Za pomocą popularnego rozciągania możemy także wzmocnić ciało oraz przykładowo wykonać rozgrzewkę przed treningiem. Tak przygotowane ciało z pewnością nie będzie zbyt łatwo poddawało się kontuzjom. Jednak aby popularny stretching był dla nas w pełni bezpieczny, powinniśmy odpowiednio się do niego przygotować. Dzięki temu to ćwiczenie będzie stanowiło dla nas doskonałą rozrywkę oraz może stać się wspaniałym sposobem na relaks, a nie przyczyną wielu kontuzji.

Komentarze