Niezbędne minerały dla pięknej cery

0
1731
minerały a uroda

Nie ma chyba na świecie kobiety, która nie marzyłaby o pięknej, świetlistej i zadbanej cerze. Żeby zachować skórę w jak najlepszej formie, trzeba przestrzegać pewnych zasad i dbać o nią nie tylko od zewnątrz. Równie ważne jest to, jakie witaminy i minerały dostarcza się skórze wraz z dietą. Co jeść, żeby móc się pochwalić piękną skórą?

Cynk

Jest jednym z najważniejszych pierwiastków w organizmie. Odpowiada nie tylko za kondycję włosów, skóry, paznokci, ale także za funkcjonowanie układu odpornościowego, mózgu czy układu trawienia. Cynk pomaga w syntezie kolagenu, dlatego pozwala zachować młodszy wygląd skóry na dłużej i przeciwdziała procesom starzenia. Udowodniono mu działanie antyoksydacyjne. Niedobory cynku mogą prowadzić do nieestetycznego trądziku i wyprysków na twarzy. Cynk reguluje wydzielanie sebum, przez co ma właściwości oczyszczające. Warto wspomnieć, że jest on niebywale cennym składnikiem różnego rodzaju preparatów hipoalergicznych oraz przeciwko trądzikowi. Ważną wiadomością jest, że organizm nie magazynuje cynku, dlatego koniecznie trzeba go dostarczyć w suplementach diety lub z dietą. Dużo cynku można znaleźć w rybach, owocach morza, pestkach dyni, szparagach i orzechach. Jego niedobory można zwalczać za pomocą odpowiednich tabletek, jednak trzeba pamiętać że to właśnie zbilansowana dieta jest kluczem do dobrego stanu cery.

Zobacz także: Nieocenione witaminy młodości na straży piękna i zdrowia

Krzemionka

O krzemionce w kontekście troski o cerę mówi się naprawdę niewiele, a szkoda. Jest ona niezbędna przy tworzeniu kolagenu, stanowi jeden z głównych budulców kości, skóry włosów i paznokci. Jej niedobory natychmiast objawiają się pogorszeniem stanu cery, uznaje się że organizm nie jest w stanie bez niej normalnie funkcjonować. Krzemionkę można znaleźć przede wszystkim w kaszy jaglanej. Można ją również dostarczyć do organizmu pod postacią herbaty ze skrzypu polnego. Znaleźć ją można także w ogórkach, rzodkiewkach, pokrzywie czy w skórkach owoców. Pomimo tego, że jest tak niedoceniana, warto zadbać o to by znalazła się w naszej diecie.

Potas

Niedobór potasu od razu widać po stanie skóry. Kiedy staje się ona sucha i zaczerwieniona, i zaczyna na niej występować sucha wysypka, może to oznaczać że w naszym organizmie brak właśnie tego cennego pierwiastka. Przy niedoborach potasu włosy stają się łamliwe i zniszczone, a paznokcie kruszą się i łamią. Potas reguluje także wydzielanie sebum, więcej jego niedobór może skutkować uporczywym trądzikiem i szorstką cerą. Aby dostarczyć potas do organizmu wraz z dietą, warto wiedzieć jakie produkty należy do niej włączyć. Do produktów bogatych w potas należą banany, orzechy, ryby, pomidory oraz nabiał. Warto wiedzieć czy niedobór potasu może mieć o wiele dalej idące skutki i mieć katastrofalny wpływ na pracę całego organizmu.

Zobacz także: Jak witamina C wpływa na naszą skórę

Magnez

Jest jednym z najważniejszych pierwiastków, jeśli chodzi o pracę całego organizmu. Brak magnezu w diecie potrafi znacznie zakłócić pracę wszystkich obszarów ludzkiego ciała. Magnez obniża poziom kortyzolu oraz reguluje gospodarkę hormonalną, ma wpływ na pracę tarczycy oraz układ odpornościowy. Niedobory magnezu skutkują wypadającymi włosami, łamliwym i paznokciami oraz pogorszeniem stanu cery. Warto pamiętać, że na niedobory magnezu może wpływać przyjmowanie antykoncepcji hormonalnej oraz nadmierne spożywanie alkoholu. Aby zaradzić ewentualnym niedoborom, warto spożywać produkty bogate w ten cenny pierwiastek, są nimi na przykład :surowe warzywa i owoce kasza gryczana, rośliny strączkowe, kakao, orzechy Czy gorzka czekolada.

Omega -3

Nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3, mają nieocenione właściwości prozdrowotne. Ludzki organizm nie może ich syntezować, dlatego trzeba je dostarczać z pożywieniem lub suplementami diety. Mają właściwości przeciwzapalne, są budulcem błon komórkowych oraz potrafią wpływać na nastrój. Mają ogromny wpływ na kondycję skóry włosów i paznokci, dlatego ich niedobory na pewno będą skutkować ich osłabieniem. Niestety, w naszych dietach kwasów omega-3 jest wciąż o wiele za mało. Warto zwrócić na to uwagę, komponując swój codzienny jadłospis. Produkty bogate w Omega 3 to oliwa, ryby morskie, owoce morza, siemię lniane, kawior czy orzechy. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy nasza dieta dostarcza nam odpowiednich ilości kwasów omega 3, warto włączyć do niej suplementy diety o odpowiednim składzie. Może to być na przykład zwyczajny tran. Kwasy omega-3 warto zażywać na pewno w okresie osłabienia organizmu, to znaczy od wczesnej jesieni aż do późnej wiosny.

Podsumowując, chyba już nikt nie powinien mieć wątpliwości, jak ważna jest odpowiednia dieta dla utrzymania właściwego stanu cery oraz odpowiedniej pracy całego organizmu. Osoby, które nie są pewne czy ich jadłospis jest wystarczający, mogą udać się po poradę do wykwalifikowanej dietetyczki lub zdecydować się na zażywanie odpowiednich suplementów diety. Trzeba wiedzieć, że wyżej wymienione minerały i składniki diety mają kluczowe wpływ nie tylko na stan cery, ale również na pracę całego organizmu. Ich brak może prowadzić do poważnych zaburzeń.

Na podstawie: https://www.mindbodygreen.com/articles/5-super-minerals-your-body-craves-for-healthier-skin

Komentarze