Nieocenione witaminy młodości na straży piękna i zdrowia

0
2633
witaminy dla urody

Witaminy A, C i E są uznawane za witaminy młodości, gdyż posiadają one silne właściwości antyoksydacyjne, a więc skutecznie rozprawiają się z wolnymi rodnikami odpowiedzialnymi za procesy starzenia się komórek. Dieta obfitująca w te mikroelementy jest skutecznym sposobem na uchronienie komórek przed uszkodzeniem i zniszczeniem, co skutkuje spowolnienie procesu starzenia. Możliwe jest wobec tego zachowanie młodzieńczego wyglądu przez długie lata. Ich obecność w codziennym jadłospisie jest niezwykle ważna, gdyż organizm narażony jest każdego dnia na najróżniejsze zanieczyszczenia i działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych. Jeśli komuś zależy na zachowaniu zdrowia i urody, to jak najbardziej powinien zainteresować się witaminami młodości przedłużającymi witalność.

Sprawdź również Domowe przepisy na peelingi do twarzy.

Witamina A o działaniu przeciwzmarszczkowym

W produktach anti-aging obowiązkowo musi znaleźć się w składzie witamina A, a dokładniej jej pochodna w postaci retinolu. To właśnie ona zapewnia młodzieńczy wygląd, czyli skórę wolną od zmarszczek będących oznaką starzenia się komórek. Retinol działa nie tylko na naskórek, ale dogłębnie wnika w skórę, docierając do warstwy skóry właściwej. Stosowanie kosmetyków z retinolem jest skutecznym sposobem na zachowanie gładkiej i promiennej skóry. Wzmożona produkcja kolagenu sprawia, że zwiększa się grubość i napięcie skóry, a powstałe już zmarszczki zostają spłycone. Wystarczy stosować preparaty zawierające retinol co dwa dni, aby szybko zaobserwować pożądane efekty.

Nie można także zapomnieć o włączeniu witaminy A do swojego codziennego menu. Poprawia ona wygląd oraz kondycję włosów i paznokci. Przy okazji poprawia się także nasz wzrok. Naturalnym źródłem witaminy A są: marchew, pomarańcze, brzoskwinie, jagody, wiśnie, dzika róża, masło, tran, groszek, nagietek, szpinak, tłuste ryby morskie, jajka, papryka, pomidory, kapusta, sałata, zielona fasolka, wątróbka i suszone morele. Prowitamina beta karotenu chroni skórę przed promieniowaniem słonecznym, drobnoustrojami, toksynami i wolnymi rodnikami.

Nieoceniona witamin C

witamina c
Witamina C i jej wpływ na urodę

Witamina C jest silnym antyoksydantem, który wspiera system immunologiczny, chroniąc organizm przed chorobotwórczymi drobnoustrojami i różnego typu zanieczyszczeniami z zewnątrz. Ta niesamowita witamina przeciwdziała procesowi utleniania, czyli przed destrukcyjnym działaniem wolnych rodników. Dodatkowo spłyca zmarszczki i poprawia koloryt skóry. Oprócz działania rozjaśniającego i złuszczającego, przyśpiesza gojenie ran i wzmacnia ściany naczyń krwionośnych. Stosowanie kosmetyków zawierających witaminę C i spożywanie bogatych w nią produktów, pozwala na uchronienie się przed nieestetycznymi pajączkami. Witamina C pobudza również przemianę materii w tkance łącznej, nadaje skórze blasku i gładkości oraz odświeża ją.

Witaminę C znajdziemy przede wszystkim w: owocach cytrusowych, natce pietruszki, czarnej porzecze, dzikiej róży, kapuście, papryce. Znajdziesz ją również w kiszonych warzywach, pomidorach, zielonych częściach roślin, truskawkach, kiwi i malinach.

Spowolnione starzenie dzięki witaminie E

Uroda z czasem przemija, ale można spowolnić proces starzenia, sięgając po witaminy młodości. Jedną z nich jest witamina E będąca antyutleniaczem, który chroni skórę przed wszelkimi zanieczyszczeniami. Posiada ona właściwości przeciwzapalne, przeciwzmarszczkowe i przeciwnowotworowe. Sięganie po witaminę E jest skutecznym sposobem na uchronienie się przed oparzeniami słonecznymi, przedwczesnym starzeniem się skóry, jej suchością i wiotkością. Kosmetyki zawierające tą witaminę stosowane regularnie zwiększają elastyczność skory, nawilżają ją i wygładzają. Ponadto witamina ta pomaga pozbyć się nieestetycznych plam starczych. Nawilża i wygładza, koi skórę i spłyca zmarszczki.

Naturalnymi źródłami witaminy E są zimnotłoczone oleje roślinne, migdały, orzechy, jajka, kiełki pszenicy, pełne ziarna, brukselka. Znajdziesz ją również w marchwi, awokado i zielonych warzywach liściastych.

Komentarze