Medytacja dla początkujących – co to jest i jak zacząć

0
67

Medytacja to bardzo dobra forma wyciszania swojego organizmu. Medytację można prowadzić zarówno w domu, jak i w specjalnych miejscach, które są do tego przeznaczone. Dobrze jest przed przystąpieniem do medytacji poczytać książki oraz pooglądać różne programy z ćwiczeniami, które nas wprowadzą w stan medytacji.

Czym jest medytacja?

Medytacja to trenowanie skupienia wysokiej jakości uwagi na tym, na czym nam najbardziej zależy w obecnej chwili. Są różne rodzaje medytacji. Wszystko zależy od tego, na jakim poziomie medytacji jesteśmy. Medytacja buduje w nas odporność psychiczną. Medytacja pozwala także poprawić zdrowie psychiczne, jak i mentalność duchową.

Medytacja dla początkujących – od czego zacząć?

Medytacja dla osób, które dopiero zaczynają, to nie musi być wcale trudna ani nieosiągalna. Stanie się ona częścią każdego dnia. W trakcie medytacji można zmieniać pozycję dzięki, czemu nie trzeba się bać, że nie wytrzyma się w jednej pozycji. Co ważne do rozpoczęcia medytacji nie trzeba wydawać także żadnych pieniędzy. Gdy chcemy zacząć przygodę z medytacją, to warto, jest znaleźć na różnych stronach internetowych ćwiczenia dla początkujących. Bardzo pomaga w trakcie medytacji puszczenie melodii uspokajającej lub muzyki klasycznej. Musimy się tuż przed rozpoczęciem medytacji odprężyć, by jak najwięcej wynieść korzyści. Medytację dla początkujących ale i dla zaawansowanych można robić rano lub wieczorem w zależności od tego, jak mamy czas oraz którą porę dnia lubimy bardziej.

Medytacja na stres – jakie ćwiczenia trzeba wykonać, by pozbyć się stresu?

Medytacja pozwala wyciszyć organizm dzięki, czemu się uspokajamy i odprężamy. Najbardziej popularnym ćwiczeniem na pozbycie się stresu przy pomocy medytacji jest tak zwana medytacja oddechu. By wykonać, to ćwiczenie można usiąść na krześle lub podłodze i mieć wyprostowany kręgosłup. Dłonie należy ułożyć na udach, a nogi muszą być w swobodnej pozycji. Następnie należy zamknąć oczy i pozwolić myślom odetchnąć od natłoku wydarzeń, które mają miejsce w naszym życiu. Trzeba się w pełni zrelaksować. Nie wolno napinać mięśni. Kolejnym krokiem jest zaczerpnięcie kilku lub kilkunastu oddechów. Co ważne nie należy kontrolować ilości oddechu, którego będziemy nabierać. Ma to być robione bezwiednie. Mamy spędzić tak tyle czasu, ile możemy sobie pozwolić. Na koniec tego ćwiczenia pomału trzeba otworzyć oczy i już wtedy powinniśmy wyciszeni i bez stresu wrócić do życia codziennego. To proste ćwiczenie medytacji pomoże nam na pozbycie się stresu. Warto też spróbować medytacji na stres tuż przed snem. Dzięki temu będziemy w stanie wyciszyć nerwy i uspokoić się tuż przed zaśnięciem. Rano będziemy mogli obudzić się wypoczęci i pozbawieni stresu, który wcześniej nam towarzyszył od samego rana.

Czy medytację należy robić samemu, czy w grupie?

Medytację można robić w pojedynkę lub grupowo, czy z najbliższymi osobami. Wszystko zależy od tego, czy osoby, z którymi mamy zrobić medytację nie denerwują nas w życiu codziennym oraz, czy nie będziemy się tymi osobami stresować. Jest to bardzo ważne, gdyż podczas medytacji musimy się całkowicie wyciszyć i uspokoić. Są prowadzone różne zajęcia z medytacji, które najczęściej odbywają się w grupach. Wtedy poznajemy całkowicie obce nam osoby. Trzeba więc tutaj najlepiej samemu zdecydować, czy chcemy z kimś dzielić się naszą medytacją, czy zrobić to osobno w swoim ulubionym miejscu w zaciszu domowym.

Jakie są rodzaje medytacji?

Medytacji jest bardzo dużo dzięki, czemu każdy może dostosować odpowiedni poziom do swojego stanu. Wyróżnia się między innymi takie medytacje:

  • uważności,
  • mantry,
  • koncentracji,
  • duchowa,
  • trans,
  • hipnoza,
  • medytacja ruchowa.

Jakie są zalety medytacji i po jakim czasie widać efekty?

Niewątpliwymi zaletami medytacji są: wyciszenie i zredukowanie stresu. Są to bardzo ważne zalety, gdyż człowiek w życiu codziennym jest narażony na różne sytuacje, które mogą być związane z ogromnym stresem. Dlatego też zaleca się robienie medytacji regularnie. Efekty takiej medytacji są zależne przede wszystkim od tego, jak często robimy medytację oraz jak, bardzo się do takich ćwiczeń przykładamy. Gdy podchodzimy do tego bardzo poważnie i wykonujemy ćwiczenia zgodnie z poleceniem, to efekty medytacji mogą być już zauważalne nawet po pierwszym seansie. Jednak zazwyczaj potrzebujemy więcej czasu na to, by przekonać samych siebie, że medytacja nam pomaga. Dlatego też najczęściej efekty są widoczne po trzech, czy czterech seansach. Warto też dodać, że medytacja pozwala obniżyć ciśnienie i polepsza nastrój.

Warto też dodać, że takie medytacje na stres, czy medytacje dla początkujących można wykonywać przez cały rok. Nie ma tutaj większego znaczenia pora roku, tylko nasze nastawienie. Gdy nie radzimy sobie z codziennym stresem, a nie chcemy brać żadnych suplementów, czy leków, to dobrze jest zacząć przygodę z medytacją, która pomoże nam w pozbyciu się nadmiaru stresu i przywróci nam harmonię duszy i ciała oraz spokój w naszej rodzinie, jak i pracy.

Komentarze