Jak wybrać idealny sport dla siebie?

0
287
jaki sport wybrać

Decyzja o rozpoczęciu aktywności fizycznej to zawsze strzał w dziesiątkę. Sport to nie tylko zdrowie i piękna sylwetka. Aktywność fizyczna wprowadza na naszego życia zupełnie nową jakość, pozwala pozbyć się stresu i zrelaksować. Jest też świetną okazją do nawiązania nowych znajomości.

Jaki sport będzie najbardziej odpowiedni na sam początek?

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z aktywnością fizyczną zastanawia się, jaki sport wybrać dla siebie. Aby podjąć dobrą decyzję, należy wziąć pod uwagę dwie kwestie wyjściowe. Pierwszą z nich jest powód, dla którego decydujemy się na uprawianie sportu. Czy zależy nam na zrzuceniu zbędnych kilogramów, poprawie wydolności czy zbudowaniu masy mięśniowej? A może chcemy nauczyć się nowych umiejętności takich jak pływanie czy samoobrona? Drugą sprawą jest szczera ocena swoich możliwości i akceptacja ograniczeń. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jako osoba dorosła zacząć uprawiać np. gimnastykę artystyczną. Należy się jednak liczyć z ograniczeniami, które narzuca nam wiek i dotychczasowa aktywność lub też jej brak.

bieganie dla początkujących

Bieganie na początek

Jeśli już zdecydujemy, dlaczego i w jakim celu chcemy rozpocząć uprawianie sportu, należy pójść o krok dalej i wybrać dyscyplinę, która do nas pasuje. Nie jest to jednak łatwa decyzja, a jej podjęcie wymaga niekiedy sporo czasu. Najlepiej będzie, jeśli oddamy się rozmyślaniom na ten temat podczas spokojnego truchtu. Bieganie jest bowiem najlepszym sposobem na poprawę ogólnej kondycji, która jest warunkiem koniecznym do uprawiania wszelkiego rodzaju sportu.

Sport, a odchudzanie

Aktywność fizyczna jest, tuż obok diety, głównym elementem w procesie odchudzania. Kluczową kwestią jest waga wyjściowa – od niej bowiem zależy jaki sport na odchudzanie jest dla nas bezpieczny. O ile bieganie sprawdzi się doskonale w przypadku niewielkiej nadwagi, o tyle osobom cierpiącym na otyłość nie poleca się tego typu aktywności ze względu na duże obciążenie stawów. Alternatywą w takim przypadku jest jazda na rowerze czy pływanie. Bardzo dobrym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów są ćwiczenia aerobowe. Jeśli jesteśmy osobami początkującymi, warto zdecydować się na zajęcia grupowe – jest to świetna okazja do nawiązania nowych znajomości.

Przeczytaj: Czy dieta ketogeniczna jest dla ciebie

stretching

Budowanie sylwetki

Jeśli naszym celem jest zbudowanie muskularnej sylwetki, warto postawić na ćwiczenia siłowe. Trzeba jednak pamiętać o dostosowaniu intensywności ćwiczeń do swoich możliwości. Zbyt intensywny trening może doprowadzić do przeciążenia mięśni, które z kolei może skutkować nabawieniem się kontuzji wykluczającej nas ze sportu nawet dla wiele tygodniu. Zobacz jak bezpiecznie rozciągać mięsień biodrowo-lędźwiowy i jakie korzyści niesie za sobą stretching. Początkujący powinni wykonywać ćwiczenia siłowe pod czujnym okiem trenera lub osoby dużo bardziej doświadczonej. Ostrożność i umiar podczas treningu siłowego powinny w szczególności zachować kobiety – zbyt duża muskulatura u pań nie wygląda estetycznie.

 

Niech sport będzie twoją pasją!

Zastanawiając się jaki sport uprawiać warto wziąć pod uwagę nasze inne zainteresowania. Jeśli jesteśmy miłośnikami zwierząt i uwielbiamy spędzać czas w ich towarzystwie – dlaczego by nie połączyć tego ze sportem? Idealną aktywnością dla osób, które kochają spędzać czas na łonie natury jest jazda konna. Jeździectwo jest sportem, w którym nie istnieją ograniczenia wiekowe. Można zacząć jeździć już w bardzo młodym wieku i pozostać aktywnym sportowo właściwie przez całe życie. Inną formą aktywności fizycznej, w którą angażujemy nasze zwierzaki jest dogtrekking – miłośnicy leśnych traktów będą zachwyceni tym sportem. Zobacz również najczęściej popełnianych błędów podczas treningu dla początkujących .

trening dla początkujących

A może sztuki walki?

Warto zainteresować się ofertą ośrodków szkolących w zakresie sztuk walki. Różnorodność stylów i technik walki jest tak wielka, że każdy jest w stanie znaleźć tę najbardziej odpowiednią dla siebie. Oprócz oczywistych korzyści płynących z uprawiania jednej ze sztuk walki, czyli świetnej kondycji fizycznej i zdrowego ciała, zyskujemy coś jeszcze – jest to umiejętność panowania nad własnymi emocjami, zwłaszcza w sytuacjach stresowych. Można więc uznać, że sztuki walki to treningi zarówno dla ciała, jak i ducha.

Komentarze